Mitt skrivande: DEN idén

Igår hade jag ett möte med min coach och tillsammans började vi styra upp en plan för det kommande året.

Jag har lovat honom att ge ut en bok innan jag fyller 26 och tiden tickar iväg, så nu gäller det att jag tar mig i kragen.

Omarbetningen av roman nummer två ska vara klar till påsk och därefter tänker jag påbörja ett nytt projekt; det projektet. Jag fick en ny idé för en månad sedan och denna idé har vuxit sig så stark i hela mitt väsen att jag verkligen vet att den kommer att bli något extra. Annorlunda.

Mitt vikigaste redskap just nu är min egna skrivarprocess. Jag börjar äntligen förstå hur mycket förarbete jag behöver lägga ner för att jag lätt ska hitta min röst i de skrivna orden. Och för att göra det extra roligt ska jag åka en vecka till Skottland i sommar; bo på ett slott och bara skriva.

Den här gången ska jag göra allt på rätt sätt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0