Mitt skrivande: Va faan snackar du om då?

Jag har varit lite bekymrad över hur jag ska få bra koll på hur ungdomar idag pratar (för min ungdomsroman)... Så idag ringde jag in kusin som går i nian. Han blev lite fundersam över frågan... Språket var ju så inviduellt. Så istället skickade han mig fem länkar till bloggar som hans vänner har.

Så nu har jag läst bloggar där världen tycks så under varje dag för skitsaker och skrattat rätt rejält. Jag har får massa inspiration och upptäckt nya ord som jag inte ens visste existerade. Askul!

Ps. Egentligen har jag massa annat som behövs göras. Men det här var ju mycket roligare!


Kommentarer
Nilla

Du kan komma och bo hos mig ett tag ;) Jag har för närvarande tre tonåringar hemma.



Tack för besöket!



Jag känner mig genast hemma här, insnöad på skrivande som jag är...

2011-04-03 @ 11:06:14
URL: http://nillalivet.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0