Mitt skrivande: Pausmusik

Men, tänker ni, skulle du inte redigera manus?
Jo, jag håller på!!!
Men jag måste bara berätta: igår blev jag klar med första genomläsningen av mitt nya manus. Och det är redan fullklottrat med röda markeringar.
Och överallt, as in ÖVERALLT, står det "Håll kvar", "Ta det lugnt", "Stanna kvar","Här går det för fort".
Vad sjutton var det för räserraketer jag hade i baken när jag skrev det här manuset? Tempot är alldeles för fort och scenerna är avhuggna totalt. Måste jobba in lugn, miljö och mer... jag vet inte, mindre hets!
Sedan har jag också hittat scener/formuleringar som är så klockrena att jag inte fattat att jag skrivit dem. De är helt fria från röda markeringar. Eller ja.... på vissa ställen har jag faktiskt skrivit "Gillar!". Mer sånt i manus!


Kommentarer
Kati

Kul att höra av dig tycker jag. Och kul att the revision goes on... :P jag tror jag har lite samma problem, i alla fall i det första utkastet, jag kastar mig iväg för allt vad tygen håller och går inte in i detalj någonstans. Det är tur att man kan åtgärda sånt när själva idén är på pränt. :))

2011-12-29 @ 23:37:13
URL: http://sogniemenzogne.blogspot.com/
Nanna

Jo, jag undrade just :)

Låter härligt. Jag ska börja läsa mitt nu, tänkte jag. Mycket spännande ...

2012-01-03 @ 11:43:13
URL: http://nannabylund.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0