Mitt skrivande: Vart ska jag börja...?

I måndags kväll började jag kolla på mitt gamla manus igen, det som vandrat in och ut på förlag vid ett antal tillfällen. Jag hade bara tänkt småläsa lite. Det har nämligen börjat klia i mina fingrar.

Jag läste och blev helt störd! Det tog lång tid innan historien kom igång, det var alldeles för mycket trådar och budskapet liksom försvann i all bakgrundsljud. Vänta, har JAG skrivit den här skiten?! Och skickat in till förlag!!! jo, tjena... Men då kände jag också att det kanske var dags för att börja fundera över en ny omarbetning.

Och igår (woho!) fick jag mail från det fin-fina förlaget. De hade haft förlagsmöte på måndagen och kunde FORTFARANDE inte fatta beslut om mitt manus. Nähä? Men de undrade om de kunde skicka det vidare till en extren lektör för utlåtande och lovade höra av sig innan jul. Skicka! sa jag.

Och så ligger jag där, så nära gränsen jag kan komma utan att ha trillat över den. Och själv fattar jag verkligen varför de tvekar, men utgivning känns så, så nära. Hoppas de kan se potentialen i min text så jag får en chans att omarbeta den och sedan totalt äga.

Det är min plan!

Annars då?!


Kommentarer
Kati

YAY!! You go girl!! :D låter som en bra plan!!! Och vilken härlig respons! Är det en ungdoms- eller vuxenbok?

2011-12-14 @ 13:30:11
URL: http://thewritefulblog.blogspot.com/
Nanna

Du undrade tidigare vilket förlag det är jag hoppas på. Jag gissar att det är DET förlaget. Det finfina. Förstås. :)

2011-12-21 @ 12:58:24
URL: http://nannabylund.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0