Mitt skrivande: Fesljummet

Jag har kommit av mig med skrivandet just nu. Jag tycker inte alls om när jag gör det.

När jag är inne i skrivartänket känner jag mig mer vaken. Jag lägger märke till mer detaljer när jag är ute bland folk och jag har lättare att koppla bort omvärlden då jag väl får en chans att sätta mig ner och skriva.

Just nu är det bara... inget skrivande.

Jag kollar skrivarbloggar istället (vilket förvisso inspirerar mig, men tyvärr kommer jag inte längre än så), men till och med läsningen har kommit av sig lite.

Jag har tänkt att jag borde ta tag i omarbetningen av ett av mina manus. Jag lyckades ju trots allt skriva ett kapitel när jag åkte tåg för ett par veckor sedan, så jag har för första gången på månader kommit någonstans. Men just nu skriver jag inte alls.

Lite "fy på mig". Lite "skärpning!".


Kommentarer
malin, costa brava

Ja ibland blir det så. Har du läst "Skriv boken" av Johanna Wistrand? Den kan få dig att komma igång igen. ;) Jag har den på pdf och tittar lite då o då.

2011-02-10 @ 09:31:13
URL: http://malinrocaahlgren.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0