Mitt skrivande: Tåg bara funkar

Jag har upptäckt tidigare att jag skriver extremt bra på tåg. Jag vet inte om det är att man inte kan skylla på att man har annat att göra eller om det bara råka vara en miljö som passar mig, men när jag sätter mig på ett tåg flyter mina idéer lättare.

Jag har ett manus jag försökt omarbeta flera gånger i höst, men jag har fastnat. På ett ställe vet jag att jag måste skriva in ännu ett kapitel för at länka samman två andra och det har bara inte gått. Jag har varit borta över helgen och åkt tåg både i igår och idag. Så jag chansade och packade ner ett nytt skrivblock och mitt manus i ryggsäcken. Och mycket riktigt. När jag väl satt på tåget var det inget svårt alls att skriva ner kapitlet. Det är absolut inte perfekt och behövs säkert omarbetats ett par gånger, men nu finns det på pränt!

Jag hade sånt flyt att jag passade på att skriva om slutet på historien. Ännu ett steg närmare ett färdigställande!

Även om det är lång väg kvar...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0