Mitt skrivande: Omarbetning, omarbetning, omarbetning...

Jag har den senaste veckan varit upptagen med en omarbetning...

Och trots att det känns som texten blir så mycket bättre, djupare och liksom mognar så blir den inte längre.  Så det känns inte som jag gör något fast texten ser annorlunda ut. Jag tar bort, lägger till, flyttar om.

Så, bara för att, lade jag till extra breda marginaler (som Amanda tipsat om här http://allaharenbok.blogspot.com/2011/05/fran-refuserat-till-antaget-manus-mina.html), och plötsligt blev texten mycket längre!

Känns lite bättre i alla fall...


Kommentarer
Fia Filur

Åh, det är så drygt med omarbetning, sitta och peta och pilla. Visst det blir bättre, men manuset blir ju bara kortare och kortare. Tycker det är mycket trevligare när sidorna ökar i antal!

2011-06-26 @ 21:04:41
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0