Mitt skrivande: Sova?

Ni vet hur det är. Man har precis släckt lampan och tänker att man ska sova. Och så är det sådär mörk och tyst och lugnt att man hör sina egna tankar ännu lite klarare...

Och plötsligt får man en idé, en liten tanke. Tänk om jag skulle göra såhär i mitt manus...? Tänk om de här karaktärerna känner varandra sedan tidigare... jag har alltid upplevt att de är sura på varandra, så det ligger något agg där... De kanske var riktigt goda vänner någon gång och så kom något emellan... Tänk om den ena blev kär i den andres bror och så...

Ja, ni vet hur det är? Sova bye, bye!

Jag fick tända lampan, ta fram block och penna och skiva ner mina funderingar.

Sedan släckte jag. Sova, tänkte jag... inte. Utan jag kom på nya funderingar och fick tända lampan igen för att klottra ner dem också.

SEN kunde jag släcka och somna... sådär 1,5 timme efter att jag hade lagt mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0