Bloggpris! Woho!

Jag fick ett fint bloggpris av Annelie (http://dromavglas.blogspot.com/) och måste ju självklart manna upp mig lite och göra som hon säger. Motivieringen var:

"Nina: Du kom in i mitt skrivliv av en slump och tacksam är jag för det. Det ska bli spännande att träffa dig i verkliga livet. Du skriver superbra och jag känner i stortån hur långt du kommer gå. Och jag kommer heja på dig. Tack för allt ditt stöd! Se nu till att skriva ner din underbara historia nu! (spark i rö..n)"

Tjaa... jag har bett henne sparka mig lite i baken eftersom jag har ett skitkul/asbra manus på g. Det går sååå bra när jag sätter mig och skriver... Just nu är jag lite dålig på att sitta bara...

Och så frågorna som jag ska besvara:

1. Varför började du att blogga?

Saknade en skrivblogg som bara fokuserade på skrivande och böcker. Var trött på att läsa om hur det varit på jobbet för en del personer, hur deras hundar mådda och hur mycket deras barn stökat till. Bara skrivande helt enkelt.

2. Vilka bloggar följer du?

Har varit extremt dålig de sista månaderna. Men Annelie (of course) och min systers blogg är ett måste.

3. Vilka favoritfärger har du?

Mörkgrön mest. Passar dock bäst i blått.

4. Vilka favoritfilmer har du?
"Pianot". Och "Skicka vidare". Snacka om att jag bölar efter den!

5. Vilka länder drömmer du om att få besöka?
Spanien och Italien just nu. Bockade av Skottland förra sommaren.

Så, då vill jag ju självklart skicka vidare detta pris också:

My (http://www.meandmycow.blogspot.com/): Utan dig går jag under. Du målar min värld i färg.

Annelie (http://dromavglas.blogspot.com/): Tack vare dig har mitt skrivande utvecklats något enormt. Du har öppnat mina ögon för det ungdomsliga språket och ditt peppande tar mig långt, långt, långt!
(Är osäker på om man får skicka tillbaka ett blogg pris... Men jag gör det i alla fall)

Elisabet (http://elisabetnorin.se/): Hade du inte trott på mig så hade jag aldrig kommit så långt som jag gjort idag. Jag kan knappt vänta tills jag får visa upp det nya manuset jag håller på att bygga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0