Mitt skrivande: Dilemma...

Okej, sist jag skrev så hade jag precis börjat på ett nytt projekt och var helt uppe i gasen (eller nåt).

Sedan dess har jag ersatt buss med ett bilgäng (två tjötiga utlänningar som jobbar på inköp). Och det kan väl vara bra... Jag får sova längre på morgonen, sparar in en timmes restid per dag och slipper åka buss "helt själv".

De tror att de räddat mig undan den elaka draken. Själv är jag inte lika övertygad. Att åka bil ökar chansen att jag tar mig till jobbet. Finns nämligen bara en buss som går dit på morgonen och en buss som går hem...

Men jag har inte vågat fråga mina medpassagerare än om jag får skriva i bilen. Och jag tänkte först "ge det en vecka och sen kan du fråga". Okej... De här två killarna paratar varje dag om hur härligt det är att det finns ännu en perosn i bilen. VARJE dag.

Och den här veckan (när jag hade tänkt att nu, nu ska jag fråga) så kunde inte en av killarna åka med. Så jag sitter ensam med kille nummer två. Och då skulle jag verkligen känna mig otrevlig om jag skulle ta upp datorn, plugga i hörlurarna och inte prata med honom på 1,5 timma. Eller?

Behöver råd!


Kommentarer
Annelie

Var ärlig. Kanske kan du skriva halva tiden och tjöta resten?:P

2011-09-07 @ 13:21:20
URL: http://dromavglas.blogspot.com
caroline

...kan du skriva i bilen om de babblar hela tiden?? Det hade inte jag kunnat!

2011-09-07 @ 13:38:40
URL: http://www.skrivarstudio.blogspot.com
Nina

Annelie: Det var någon sådan deal jag hade tänkt mig...



Caroline: Jag lyssnar på musik i datorn när jag skriver just nu. Då kan jag koppla bort allt annat (hoppas jag).

PS. Caroline, jag kan av någon anledning inte skriva kommentarer på din blogg längre. Don't know why. Men jag läser den. Lovar!

2011-09-07 @ 16:18:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0