Mitt skrivande: Flow

Ja, det finns vissa som säger att det inte existerar, men jag är en av de troende. Flow.
Då man går in i texten och fingrarna hittar svaren på tangenterna innan man ens hunnit ställa frågorna. Rytmen, en andra andning.

Säg det tillsammans med mig:
"FLOW!"

Igår eftermiddag satt jag i bussen på väg hem från jobbet. Jag redigerade de sista sidorna i mitt manus... Och mitt från ingenstans dök en mening upp som gjorde att jag visste precis hur jag skulle "knyta ihop säcken". Jag upptäckte att några stycken som jag tidigare fått stryka kunde jag återanvända med en helt annan synvinkel.

Så jag skrev, skrev, skrev. Och så var jag plötsligt hemma. Blev lite sur. Hade typ bara tre sidor kvar...


Kommentarer
Bina

-FLOW! ;)



Du får sätta dig på en buss igen med syftet att skriva :).



Älskar de långa stunder jag sitter på bussen till och från jobbet. På något sätt blir det enklare att skriva under tidspress. Tänker hela tiden att jag måste hinna göra klart stycket/meningen jag håller på med innan det är dags att kliva av. Annars kan jag förlora det där fyndiga som förmodligen aldrig dyker upp igen.

2012-04-18 @ 15:46:48
URL: http://skrivprocess.wordpress.com/
Nina

Absolut!



När jag åker buss till jobbet tar det 2 timmar och 40 minuter ENKEL resa. På morgonen sover jag mest, men på eftermiddagen brukar jag vara sjuuuukt effektiv.

2012-04-18 @ 19:24:26
Fia Filur

Alltså, såna där uppenbarelser är härliga! :)



Men shit, vilken restid du har! Tur du inte är åksjuk. Jag är en sån person som inte ens kan skriva sms utan att må illa när jag åker nånstans :(



Snart ska du iväg på kurs också, kul! Du berättar väl allt om den sen?

2012-04-18 @ 20:49:14
URL: http://www.sofiafritzson.com
Nina

You know it!

2012-04-18 @ 21:45:34
Anneli (Trying to...)

Klart man måste tro på flow, i alla fall om man har upplevt det själv flera gånger :) Det är ett helt fantastiskt tillstånd.

Lycka till med det fortsatta skrivandet!

2012-04-19 @ 21:38:35
URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/
Nina

Anneli!!! Du. Här!

Välkommen tillbaka!

2012-04-20 @ 12:41:27
Kati

Vilken tur att kunna använda en sådan dryg restid till något produktivt! Bra gjort. Du får väl ta en heldag och bara resa fram o tillbaks på bussen om du får sånt flyt där ;))

2012-04-21 @ 23:55:15
URL: http://katarinapersson.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0