Du får köpa mig en ny klapp

Var nere på stan och handlade sista julklappen idag.
 
Och köpte Bodil Malmstens Så gör jag - konsten att skriva (2012) till mig själv.
Skulle vart en julklapp, men jag öppnade den så fort jag kom hem.
 
Så ni får stryka den från min önskelista och ta det som står härnäst på listan. Okej?
 
Kommit 73 sidor och jisses va bra den damen är.
Hennes sätt att tänka runt läsande och skrivande. 
 
Hur jag hör hennes röst genom papperssidorna; hur hon bannar sig själv över att hon börjar tvivla.
 
Hur hon skrattar åt gamla regler och pratar som om allt vackert är poesi.
 
Och alla fina citat.
 
Och att hon ständigt pratar om bibeln (inte ur ett religionsperspektiv utan för att språket är så vackert).
 
Jag skrattar och ler och tänker:
Jag måste läsa mer av denna donna.
 
Försökte läsa lite för Fästmannen, men han fattade inte alls.
 
Well, vi ser lite olika på det där med poesi; för mig är det perfekt sammansatta mening, för honom ett dataspel där man flyger runt i rymden och ska försöka snärja andra på pengar.
 
Man är lite olika sådär.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0