Mitt skrivande: Pausprojekt

Jag har gått hela dagen och kännt mig så SJUKT skrivsugen.
Lite som att... får jag inte skriva idag så kommer jag dö. Lite så.
 
Så jag plockade fram mitt pausprojekt ur en av mina lådor.
 
Mitt pausprojekt är ett manus som jag skriver mest för min egen skull. I mitt fall är det till och med lite... terapeftiskt. Jag skriver det utan synposis (vilket jag egentligen inte kan, men vi ignorerar det faktumet idag). Och jag skriver scenerna inte det minsta i ordning, tidsaxeln får vi fixa sen.
 
Och jag har skrivit tre korta scener/kapitel idag. 
Manuset går lite mer mot prosalyrik och är av den anledningen rätt udda..
 
Men jag har skrivit!
Och knarkat musik från "Så mycket bättre".
 
Och jag är så glad att jag måste dela med mig lite av det jag skrivit.
Here we go:
 
De tappade tråden hela tiden.
Men vad spelade trådar för roll, det var ingen av dem som brydde sig om kläder.
Och de skrattade åt det; dessa garnstumpar som låg under deras fötter, högen som växte. Så oviktig.
Skrattet däremot, det räknades. Det var ett regn som föll över henne och hon försökte fånga alla dropparna på tungan.
Inget fick gå till spillo.


Kommentarer
Fia Filur

Vilken underbar text! Fin :)

Svar: Tack, Sofia!Jag var himla nöjd med den själv.
Nina

2012-12-07 @ 20:33:06
URL: http://www.sofiafritzson.com
Annika

BRA, Nina. Bara att fortsätta ...

Svar: Tackar.Will do!
Nina

2012-12-07 @ 21:17:56
URL: http://estassy-loven.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0