Mitt skrivande: Men åhhh!

Suck.

Minns ni manuset som var klart (för typ 14:e gången i rad) och som just nu lästes av en vän?

Ja, hon blev klar igår och mailade mig kommentarerna. Och jag visste att det fanns saker jag skulle behöva jobba om, inget konstigt med det...

Men det som hon verkligen tyckte var problemet i manuset var:
1. För många trådar vilket gör att läsaren ha svårt att hålla fokus
2. Ojämnt språk

Samma kommentarer jag fick från det intresserade förlaget i höstas. Samma kommentarer som jag fick från Lisa Bjärbo. Men SUCK.

Här trodde jag hade gjort stordåd då jag tog bort typ 1/4 av manuset och ersatte den med helt nya scener. Tog bort några trådar OCH karaktärer helt. Och så har jag inte lyckats ändra på någonting... 

Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Håller på att planera in lite intervjuer för att stärka upp vissa delar.

Dags att ta fram strykarpennan igen...


Kommentarer
Ling

Kämpa på Nina! Ta kritik, men tappa inte bort dig själv i manuset när du gör det. Kramar

2012-02-29 @ 15:02:33
URL: http://lingelvung.wordpress.com
Fia Filur

Vet hur det känns. Har också varit där. Själv jobbade jag sönder manuset och tappade bort grundtanken och känslan jag hade från början. Har inte riktigt hittat tillbaka än, men hoppas göra det. Lycka till!

2012-03-01 @ 14:05:24
URL: http://www.sofiafritzson.com
Nina

Ling: Tack för peppning!



Fia: Ja, det är knepigt det där. Jag har som sagt planerat in intervjuer (3 st) för att hitta tillbaka till rätt fokus i manuset. Hoppas på MÅNGA nya infallsvinklar/scener och en klarare bild av vad jag vill ha sagt.

2012-03-02 @ 12:28:57
Boktjuven

Har du så många trådar kan det kanske bli två böcker till slut.

Nina

Boktjuven: Kul att du säger det, för det är så det kommer bli nu!

2012-03-13 @ 12:38:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0