Åkte till Italien - kom hem med en vinterkappa

Under en veckas tid har jag:
  • Flugit bort och hem
  • Solat på kritvit strand
  • Badat i ett turkosblått hav
  • Ramlat i turistfällor
  • Fått skavsår
  • Shoppat
  • Ätit fantastiskt god mat
  • Ätit fantastiskt äcklig mat
  • Kompenserat den fantastiskt äckliga maten med att häva i mig glass
  • Grälat med min sambo
  • Haft siesta
  • Läst bok
  • Lyssnat på ett språk jag inte förstår
  • Blivit brun som en pepparkaka (okej, inte, men det finns märken efter min bikini)
  • Lärt andra svenska att nej, det är inte maneter, det är sjöpungar och nej, de bränns inte
  • Blivit utstirrad av den lokala befolkningen
  • Tittat på sjukt snygga skor
  • Provat sjukt snygga skor
  • Insett att sjukt snygga skor och mina fötter inte verkar vara konstruerade för varandra
  • Inte skrivit ett enda ord på mitt manus
Jag har varit på SEMESTER. Bra skit. Det borde jag göra om!


Kommentarer
Fia Filur

Alltså, sjöpungar? :)

Svar: Sjöpungar. Vi är faktiskt ganska nära besläktade med dem. Väldigt märkligt... Vi kanske borde titta i min marinbilogibok någon dag...?
Nina

2012-07-26 @ 21:42:47
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0