Mitt skivande: Sparandemiss som nästan gick över till total katastrof.

Jisses vilken kväll.

Jag skulle skriva ut två kopior av mitt manus som ska skickas till ytterligare två förlag. Så jag sätter ihop min gamla stationära dator som jag inte använt sedan stenåldern. Kopplar in skrivaren och laddar med nya papper och ny toner. Och börjar printa.
Tur var kollade jag på utskriften. Och insåg att när jag sparade om mitt manus från word till pdf hände något med texten. Mellanrummen mellan bokstäverna blev plötsligt ojämnt och texten blev extremt svår att läsa.
Kallsvettig? Just då var det mitt förnamn...
Så jag fick pilla en del med att åtgära det (dvs skriva ut wordversionen istället) och skicka ursäkta-mig-jag-är-så-klantig-och-jag-vill-att-ni-läser-det-här-dokumentet-istället-mail till de två förlag som redan fått manuset (via mail som tur var).
Mitt i alltihop slutade skrivren fungera en stund (jag bytte förnamn till "Nästan Psyk-bryt") och min pojkvän tvingade mig spara ner alla viktiga dokument från min bärbara dator (den typ trasiga) på ett USB-minne för att han sedan skulle kunna prova att återinställa den (hej noll tålamod).
Så, såhär några timmar senare har jag skrivit ut två fin-fina manus (sjukt stolt) som ska postas imorgon bitti OCH jag sitter just nu och skriver på min bärbara dator (som jag älskar, fattar ni ÄLSKAR!!!) som min pojkvän nu lyckats få att funka igen.
Älskar honom också litegrann.
God natt på er!


Kommentarer
Fia Filur

Skönt att det ordnade sig!

2012-06-18 @ 21:58:38
URL: http://www.sofiafritzson.com
Anneli (Trying to...)

Vad spännande, lycka till!

2012-06-20 @ 23:22:31
URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.com/
Nina

Skönt var ordet. Och tack!

2012-06-23 @ 18:27:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0