Mitt skrivande: Upplyst!

Och ja, jag har upptäckt scrivener.
 
Och det verkar sprida sig inom min skrivargrupp...
 
Så vad är scrivener?
 
Det är en författares bästa verktyd. Du har ALLT som tillhör ett manus samlat på ett ställe; historiens uppbyggnad, karaktärsbeskrivningar, miljöbeskrivningar, researsch. Det är lätt att flytta kapitel och scener. Och allt kan FÄRGKODAS. Och så kan man ta ut statestik på hur mycket man skrivit per pass och hur mycket närmre man är målet.
 
Så att... Vad väntar ni på?!
 
Scrivener går att ladda ner (http://literatureandlatte.com) gratis och prova på i 30 dagar. Därefter kostar det pengar. Ska nämna att programmet skiljer sig något åt beroende på om du har mac eller pc (Mac har flera tillval, men pc funkar riktigt bra).
 
Och jag ska nämna att jag alltid gillat word. Men sorry, word blev just nerputtad på andraplatsen...
 
 


Kommentarer
Fia Filur

Älskar att färgkoda :)

Svar: Öha!
Nina

2012-06-30 @ 22:47:32
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0