Mitt skrivande: Fast...

Jag läste massa bok.
Jag tog en promenad i solskenet.
Jag lagade god/bra mat.
Jag shoppade.
Jag målade naglarna.
Jag såg massa på tv.
 
Och igårkväll gick det inte längre.
 
Jag bröjade plotta på ett nytt manus.
Och det räckte med att bara skriva ett par rader så släppte rastlösheten och lugnet spred sig.
 
Ibland ska man inte kämpa emot.
 
Ps. Jag ska inte börja skriva på manuset på ett bra tag. Plottar bara. Okej?
 
Ps 2. Börjar bli svårt att hålla isär alla manus när de omarbetas och man inte vill avsjöla titeln...


Kommentarer
Fia Filur

Håller med, det är dags för nåt msnus att bli antaget så du kan skriva ut namnet!

Svar: Eller hur.Manus ett, manus två, manus ett omarbetat, manus ett andra redigeringen, manus tre första plotten, manus två redigering sju... You know.
Och jag har ju SÅ BRA titlar!
Nina

2012-10-30 @ 20:44:37
URL: http://www.sofiafritzson.com
Kati

ibland kommer jag på mig själv med att ha lika roligt med plottandet som med själva skrivandet. Jag tycker det är så roligt. Så många möjligheter!!

Svar: Ja, plottande känns så...lekfullt!
Nina

2012-10-30 @ 22:13:34
URL: http://katarinapersson.com
MalinC

Det ärju så kul att plotta. Skapa karaktärer, miljöer...få vara den som bestämmer allt.

Svar: Ja, plottande är hä-hä-härligt!
Nina

2012-11-01 @ 08:28:05
URL: http://Berattarperspektiv.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0