Borta...

Jag går kurs i Stockholm den här veckan. Jobbet betalar resa, kurs och hotell. Känns så lyx. Åka iväg, träffa massa kul folk och lära sig massa nya saker.
 
Och så inse att världen är liten...
 
Ena föreläsaren kommer från Kalmar, har haft samma handledare som min sambo (på GU i Göteborg) och gift sig i kyrkan i min hemby (Småland igen). Prästen som vigde honom och hans fru är min gamla konfirmationspräst. Weird...
 
MEN jag hinner med att skriva lite också.
Precis innan jag lämnade jobbet i måndags fick jag mail från Kajsa, min förstaläsare.
 
Hon har läst mitt manus och hade lite kommentarer. 
Tidigare har jag haft problem med:
- För många konflikter som gör att läsaren tappar den röda tråden och har svårt att veta vad som är huvudhistorien
- Ojämnt språk som växlar mellan ungdomligt och vuxet
 
Kajsas kommentarer: Språket flyter och konflikterna är tydliga. YEY!
 
Sedan hade hon hittat lite andra smågrejer som behövde arbetas om (en karaktär som var lite för mesig, slutet gick lite för fort, en person som borde reagerat lite starkare på en viss sak). Smådetaljer!
 
Detta kommer gå SÅ BRA!!!


Kommentarer
MalinC

Roligt att du fått bra och konstruktiva kommentarer!
Ha det skönt på din Stockholmskurs... : )

Svar: Japps!Stockholm var skitkul!
Nina

2012-09-26 @ 21:06:14
URL: http://berattarperspektiv.wordpress.com
Kati

Yayy! Hurra för dig. Du nailar den den här gången!

Svar: Eller hur!
Nina

2012-09-26 @ 22:15:16
URL: http://katarinapersson.com
my life

OO nu är det nog dags att ut och leta klänning, det luktar realese PARTY =) puss

Svar: Det har luktat länge nu tycker jag...
Nina

2012-09-28 @ 20:39:23
URL: http://www.meandmycow.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0