Flytten avklarad!

Ni vet hur det är.
 
Man packar ihop hela sitt bohag i lådor. Flyttar alla dessa lådor + diverse möbler. Sedan börjar man packa upp.
 
Och först känns det lite jobbigt för man kommer ingenstans i lägenheten. Sedan släpper det plötsligt och man börjar kunna skymta fönstrena. Så går man och lägger sig.
 
Sover, och vaknar med träningsvärk i var enda muskel som man glömt bort att man hade. Sedan packar man upp lite till. Här någonstans börjar man bli riktigt nöjd. Det ser nästan ut som någon faktiskt bor här.
 
Och därefter går man och köper "lite grejer". Kommer hem och sitter i några timmar och svär över den där jäkla skostället som verkar omöjligt att montera ihop och den där taklampan som tog evigheter att få upp, bara för att man sen ska inse att kontakten åkt och den måste monteras ner för att trycka dit igen. Nu börjar det också bli stökigt igen; kartonger från nya grejer som man ännu inte vet vart man ska kasta någonstans.
 
Katterna tycker jag är skittråkig och jag är irriterad över att jag inte vet vilket förråd som är mitt (dvs kan inte få bort kartonger som jag vet att jag inte ska pcka upp just nu).
 
Visst är det härligt att flytta?
 
Ps. Jag älskar min nya lägenhet. Perfekt storlek och nära till allt. Idag GICK jag och pojkvännen och köpte en ny tv (46 tum) och GICK sedan hem med den. Detsamma med grejerna jag köpte på Claes Olsson, Chilli och Ica. Imorgon blir det sovmorgon. Yey!


Kommentarer
Fia Filur

Vi var på Skopunkten och Stadium idag. Tänk om vi hade sprungit på varandra!

Svar: Jisses. Tänk OM vi såg varandra, men inte reagerade för att det var på "fel" plats...?
Nina

2012-09-09 @ 20:03:17
URL: http://www.sofiafritzson.com
Kati

Jag är nog lite knäpp för jag ÄLSKAR faktiskt att flytta, komplett med ned- och uppackning och städ och hela klabbet. :)

Svar: Jag brukar göra det. Men att gå upp kavrt över fyra om mornarna och komma hem från jobbet halv sju var ingen hit samtidigt som ajg skulle packa...
Nina

2012-09-09 @ 20:51:19
URL: http://katarinapersson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0