Det är såhär riktiga författare gör! Right?

Jag har varit på facklig kurs inne i Borås idag och när den var slut begav jag mig till ett café, köpte en latte och öppnade upp datorn.
 
För mig känns det väldigt lyxigt att sitta på ett fik att skriva. Jag skulle gissa att jag gör det 1-2 gånger i månaden. På café brukar jag ha väldigt lätt att fokusera och ibland är det just där jag kan reda ut scener jag förut bävat inför.
 
Och varje gång jag sitter på café tänker jag alltid: Det är såhär det är att vara författare på riktigt.
 
Jag VET att var författare skriver variera mycket; vissa kan inte alls lämna sitt hus utan måste sitta själva i tystnad.
 
Ändå känner jag mig altid närmare målet när jag sitter på café. För att sitta ute bland folk passar mig väldigt bra när jag skriver och jag tänker att någon gång framöver kommer jag kunna göra det mer. 


Kommentarer
Heléne

Tycker det låter fantastiskt härligt! Kommer vara ledig några veckor snart och det är exakt det jag föreställer mig att göra på dagarna. Sätta mig på ett café och bara skriva, så sablans lyxigt! När kommer du till Stockholm förresten?

Svar: Det dimma är att fikat alltid är så dyrt bara...
Nina

2013-04-25 @ 21:29:09
URL: http://helenesskriverier.blogspot.se
Ostkustbo

Fackpamp där!

Svar: Jag har ju en bra förebild!
Nina

2013-04-25 @ 21:57:47
Kati

Jag hör till dem som absolut inte kan skriva så mycket som ett ord på caféer. Jag önskar dig mer tid att göra det framöver, speciellt som det funkar så bra! :)

Svar: Ja, det är nog mest att fikat kostar pengar som är problemet just nu...
Nina

2013-04-25 @ 23:52:08
URL: http://katarinapersson.com
Elins kammare

Jag känner mig också extra författarig när jag sitter på café. Det är så tacksamt när man fastnar och har slut på idéer, då kan man bara titta upp och se sig omkring på alla spännande människor eller tjuvlyssna på någons samtal.

Svar: Tjuvlyssna är världens bästa uppfinning!
Nina

2013-04-26 @ 09:32:26
URL: http://elinskammare.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0