Mitt skrivande: Redigerar, redigerar, redigerar

And love doing it!


Kommentarer
Moa

Jag också! Både hatar och älskar det! Hur brukar du göra? Skriva ut, inte skriva ut?

Svar: Ska jag redigera MÅSTE jag skriva ut.Jag kladdar mycket i mina manus. Då kan jag enkelt också flytta kapitel för att känna hur ett viss stycke låter efter ett annat. På skärmen är riskan större att jag missar stavfel och liknande.
Sedan skriver jag alltid i Scrivener numera. Väldigt enklet att ändra och flytta scener i det programmet.
Nina

2013-04-17 @ 08:03:07
URL: http://synonymedefou.se
Moa

Tack för tipset! Får testa det programmet för jag blir snart galen på openoffice. Varje gång jag ska markera text så skenar hela skiten iväg!

Svar: Scriverner. Det öppnar dörrar.Och man kan kolla statistik.
Och färgkoda.
Och samla ALLT på ett ställe.

Lovely, I'll tell you.
Nina

2013-04-17 @ 12:20:24
URL: http://synonymedefou.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0