Sms-konversation mellan mig och skrivarvän

Jag: Jag har små gröna prickar i min basilikakruka!
 
Hon: Va? Redan? Kryddbranschen är snabbare ärn förlagsbranschen.
 
Jag: Eller hur! Förlagen kan varkligen lära sig något där.
 
 
Jag har dessutom blivit värsta plant-junkien.
Idag ba:
- åkte till blomsterlandet
- köpte kryddor, tomater och hinkar
- pratade OLIKA TYPER av dragon med butiksbiträde
- köpte svamplåda (ja, man kan tydligen odla sin egen svamp hemma i köket)
- åkte hem och planterade mina frön
- vattnade de andra krukorna och pratade med de små plantorna som kommit upp
 
Fästmannen bara suckade.


Kommentarer
Ostkustbo

Jag hoppas att det blev fransk dragon, rysk är lurendrejeri.

Svar: De hade bara rysk på frön, men jag pratade med en expedit och hon sa att de kommer få in fransk på planta senare i vår. Så det kommer!
Nina

2013-04-07 @ 20:38:08
Fia Filur

Hehe. Du kanske hinner skaffa växthus innan du får kontrakt ...

Svar: Växthus på balkongen?Låter som en utmaning!
Nina

2013-04-08 @ 20:42:27
URL: http://www.sofiafritzson.com
Fia Filur

Nja, jag tänkte mer på hus med tillhörande växthus :)

Svar: Det kommer. Så småningom.
Nina

2013-04-09 @ 22:09:14
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0