I det gröna paradiset

Nu har jag (äntligen) fått ordning på balkongen som jag vill ha den. På ena sidan har vi maten; smultron, sockerärtor, tomat och jordgubbar.
 
På andra sidan har vi kryddor (i hyllan) och sallad (i blomlådan).
 
Jag får till och med plats med ett litet bord OCH två stolar. Men ska man gå in, måste ena stolen fällas ihop för att man ska få upp dörren...
 
Jag har också fått besök av "ogräs".
Är det någon som känner igen denna här lilla vita blomman? (hörde ni också hur jag lät som Emil i Lönneberga?)
 
För övrigt har jag kört klart en redigeringsrunda idag. Men nu känns det som jag håller på att tappa greppet om dramarturgin. Tror jag behöver plotta upp det hela och funder över var jag har mina hooks/vändpunkter/klimax osv. Jag hade nämligen ett klimax som ja... jag inte tror är klimax längre.
J-o-b-b-i-g-t.
 
Så... nu ska jag gå och läsa på om dramaturgiska kurvor. Finns det någon skrivarkurs (gärna snabb) bara om hur man bemästrar dem?


Kommentarer
Kati

åh vad fint! Vilken grön oas! Kul att odla sin egen sallad. :))
Och visst är det skönt att kunna falla tillbaka på struktur, vändpunkter, dramatiska kurvor osv och liksom reda ut vad problemen är på så sätt. Det tycker iaf jag känns himla bra.

Svar: Japps. Tryggt.
Nina

2013-07-09 @ 23:23:30
URL: http://katarinapersson.com
Annika Estassy

Ogräset ser ut att vara våtarv (i Hälsingland säger man nate). Vi matade grisarna med den. Och den är faktiskt ätbar, som sallad typ! :)

Svar: Se där. Himla bra att ha vänner som vet.
Nina

2013-07-10 @ 07:27:09
URL: http://estassy-loven.blogspot.se/
Fia Filur

Jag har också köpt sallad nu. Och mer morot. Ska bara försöka äta upp alla äckliga rädisor först...

Svar: Ha, ha! Har du ingen granne du kan ge bort dem till?
Nina

2013-07-10 @ 10:19:10
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0