Mitt skrivande: Klar... ich.

I fredags "skev jag klart" mitt senast manus (det jag kallar D. D.)
 
Jag önskar att jag var en som när jag började närma mig slutet låste in mig i två dagar, hamrade på tangenterna tills de glödde och inte lämnade datorn förrän manuset var klart. En sån som sätter punkt klockan tre på natten efter att skivit 7 000 ord på ett bräde och sedan korkar upp flasken med bubbel hen har i kylen.
 
Jag är inte en sån. Tyvärr...
Gillar ju inte ens bubbel.
 
När jag börjar närma mig slutet så tappar jag fart helt. Det tog mig fem dagar att skriva de två sista scenerna. FEM!!! Inte okej någonstans...
 
Men i fredags kallade jag mig för klar och skickade ut glada sms till några vänner.
 
Sanning med modifikation.
 
Jag skrev klart. Ja. I mitt block. 
Nu ska jag "bara" föra över orden till min dator (oroa er inte, det handlar om typ 4 000 ord, inte hela manuset).
Och jag slår vad om att när det är gjort kommer jag skriva till ytterligare ett par scener för att jag skäms så över att mina första utkast alltid är så korta.
 
Jag önskar jag var sån som satt uppe hela nätterna och skrev för att bli klar.
Jag jobbar inte så... tydligen.
 
 


Kommentarer
Boktjuven Ingerun

Men hurra att du är klar!

Svar: Tack!
Nina

2013-03-24 @ 16:17:29
URL: http://www.boktjuven.com
Fia Filur

Klar...ich är bättre än ofärdig...ich. Jag är halvvägs...ich.

Svar: Ha, ha, ha!Skrattade när jag läste ditt inlägg och var tvungen att läsa för Anders.
Nina

2013-03-24 @ 16:32:02
URL: http://www.sofiafritzson.com
Heléne

Men åh, Nina! Vad härligt, Hurra för dig!

Pröva förresten att maila igen (vill ju ha ditt mail): [email protected]

Svar: Skickat.Hoppas det kom fram den här gången...
Nina

2013-03-24 @ 18:38:30
URL: http://helenesskriverier.blogspot.com
Ostkustbo

Sov du om nätterna och skriv på dagar och kvällar.

Svar: Hmm. Låter bättre för mig.
Nina

2013-03-24 @ 19:26:36
Anneli

Tillräckligt klar! Det är bra kämpat. :)

Svar: Thanks!
Nina

2013-03-24 @ 22:11:21
URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0