Mitt skrivande: Favvoutlåtande

Jag har gått de senaste åren och väntat på att min lillasyster ska bli gammal nog att läsa mina ungdomsmanus.
Och det var nästan så att jag väntade förbi det hela.
 
För en månad sedan fyllde hon 14 och förra veckan levererades mitt manus hem till henne.
Nu har hon läst och idag ringde jag upp henne för kommentarer.
 
Hon sa att:
- Manuset var bra
- Hon kom snabbt in i handlingen (dvs inte en sån bok man måste läsa halva innan huvudkaraktären blir kär)
- Manuset var lagom långt
- Hon kände igen sig i vissa grejer
- Hon kände igen mig och vår andra syster i andra grejer
- Språket kändes trovärdig
- Hon läser gärna annat jag skrivit
 
Den negativa kritiken bestod av lite felstavningar och ett uttryck som hon inte riktigt fattade.
 
Och då känner jag ändå; men dåså.
Det är ju för såna som henne jag skriver!
 
Hör ni det förlagen?!
The kids like me.
 
Ps. Hon är inte partisk alls...
 
Ps2. Men hon är jäkligt smart och godtar inte vilken skit som helst


Kommentarer
Syster Yster ( Den Yngsta )

HAha precis så är jag! JAg godtar inte vilken skit som helst! ;)

Svar: Verkligen inte!Pyss!
Nina

2013-10-23 @ 21:14:07
URL: http://majaasunesson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0