Mitt skrivande: Min BÄSTA försteläsare

I hela bokmässan-babblet nämnde jag att min fredagkväll var fantastisk.
 
Jag besökte min förstaläsare Kajsa.
Och jag var riktigt nervös. När jag tidigare i vår/sommar hintat om nästa projekt har hon låtit väldigt...tveksam.
 
Sedan dess har jag tänkt om och nu tänkte jag presentera en helt ny idé för henne.
Så ja, nervös.
 
Och så börjar jag berätta... och hon hakar på HELT.
Säger ibland "Nej, det funkar inte, den karaktären måste vara en man annars funkar det inte" eller "Men den konflikten... går den inte att vinkla såhär istället?"
 
Och när jag frågade hur hon såg på mina karaktärer så säger hon om den ena:
Hon: Jag tänker att han är snygg.
Jag: Är han?!
Hon: Japp. Och så lyssnar han på hårdock.
Jag: Gör han?
 
Roligast var när vi båda hade exsakt samma bild av hur en annan karaktär såg ut:
Hon: Blont hår som liksom står åt alla håll.
Jag: Precis!!
 
Hon är en skatt.


Kommentarer
Skriva läsa leva

Vad kul att du har en bra försteläsare, det är verkligen guld värt!

Svar: It is!
Nina

2013-10-03 @ 16:23:55
URL: http://skrivalasaleva.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0