Mitt skrivande: Runt min hals

Runt
min
hals
 
Titeln på mitt nya manus.
Just nu i alla fall.
 
NaNoWrMo (National Novel Writing Month) börjar första november och det är ett datum som bara kommer närmre och närmre.
 
Så, jag har nu tagit tag i förberedelserna på riktigt.
 
Jag har skapat mig ett konto på http://nanowrimo.org/
 
Jag har skapat ett nytt dokument i Scrivener avsatt för mitt nya projekt. Jag har lagt upp mallar för karaktärsbeskrivningar och miljöbeskrivningar som jag ska fylla i under helgen.
 
Jag har laddat upp med A4-papper, tejp och post its för att göra min synopsis.
 
Och jag har börjat göra en låtlista som jag kan lyssna på när jag åker till/från jobbet.
 
Och bara att göra dessa förberedelser har lett till att hjärnan kickat igång lite extra.
Nya scener bara trillar in.
 
Tyvärr inte alltid vid lämpliga tillfällen... men det är ju lite så, karaktärerna tar ju inte riktigt hänsyn till när på dygnet det är eller vad man gör.
 
Men just nu är det mest bara härligt.
Mitt favorittilstånd!


Kommentarer
Heléne (Bokglam)

Låter helt superhärligt ju! Jag och Johanna ska börja planera vårt gemensamma projekt nu.. Med skrivstart under NaNoWriMo. Då får vi peppa varandra!

Svar: Att vi får!
Nina

2013-10-13 @ 00:09:22
URL: http://bokglam.wordpress.com
Fia Filur

Du är så på gång nu!!

Svar: I is!
Nina

2013-10-13 @ 15:03:50
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0