Skrivarlek!

Den senaste tiden har jag varit rätt svältfödd på sociala möten i min vardag då jag fortfarande (!) inte känner en själ i Borås efter att ha bott här ett år.
 
Så jag tog tag i saken och anmälde mig till en skrivarcirkel på Sensus.
 
Och idag var första tillfället.
 
2,5 timmar att bara prata skrivande och göra övningar. Jisses vad trevligt!
Och vilken blandning av människor.
 
Första skrivuppgiften var att skriva en självbiografi på sex ord.
Min löd:
 
Egensytt självförtroende,
bakar ofta - andas ord.
 
Vi fick göra berättarövningar, skriva dialoger och stafettdikter.
Så himla kul!
Var så länge sedan jag lekte med skrivandet på det här sättet.
 
Sedan tänker jag sno en av medlemmarnas mening från en av dikterna, eftersom den var så klockren:
 
Att bli farfar är livets efterrätt.
 
Måste nu klura på läxan till nästa vecka...


Kommentarer
Annika

Bra där!
Log när jag läste om livets efterrätt - har nästan exakt den meningen i mitt nya manus, fast inte uttalat med värme ...

Svar: Man måste ju hitta sina vägar!
Nina

2013-09-24 @ 06:15:34
URL: http://estassy-loven.blogspot.se/
Heléne (Bokglam)

Men vad roligt! Förstår verkligen att man saknar det där, interaktionen med andra skrivarsjälar. Blir superglad för din skull att du har hittat några där i Borås :)

Svar: Ja, jag är väldigt glad just nu.
Nina

2013-09-25 @ 20:03:09
URL: http://bokglam.wordpress.com
Joanna

Hej Nina!
Jag och min kompis Ida är just nu inne och letar efter en aktiv skrivarcirkel i Borås (vi har ännu inte lyckats hitta någon aktiv).

Jag läste att du är aktiv i en, hur fungerar det? Hur ofta ses ni? När ses ni nästa gång? Är det sommaruppehåll? Vi hade nämligen velat hoppa in i en redan nu :) Det är dags att ge hjärnan lite mer och göra någonting vi pratat om länge.

Tacksam för svar!
Mvh Joanna Taavela

Svar: Jag har mailat dig.
Nina

2014-05-15 @ 16:14:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0