Mitt skrivande: Ehhh... wow?

Kom ni ihåg hur jag ba "jag ska skriva 10 000 ord i helgen"?
 
Jag har skrivit 5 000 bara idag...
 
Hur lyckas man med något sånt helt utan ansträngning? För tro mig, det var verkligen ingen ansträngning alls.
 
Svar: Skriv på café
 
Jag älskar att skriva på andra ställen än i min lägenhet; på tåg, på buss, på café, på bibliotek, på någon random bänk i någon fin park.
 
Det inspirerar mig, men tyvärr är det svårt att skriva mycket på såna platser eftersom det alltid dyker upp störningsmoment efter ett tag.
Men idag lyckades jag!
 
Jag gick till ett café som hade:
1) Gott att äta och dricka
2) Lite folk (okej, har nog mer att göra att det var röd dag, men ändå. Det var tre (!) pers när jag kom dit. Fem när jag gick)
3) Trevlig personal som inte stör (trots lite folk kom de inte ens och hämtade min disk. Tack!)
4) Soffor som är lagom höga
5) Kuddar att sätta bakom ryggen
6) Massor av kontaktuttag så datorn inte behöver dö
7) Tomma platser där det inte är massa folk
 
Förutom att cafét får 10 rosor av 10 möjliga befann jag jag mig i skrivmode med en perfekt låtlista och jag lyckades till och med "skriva så att det känns" utan att ens anstränga mig.
 
Tackar Mia (http://skrifva.blogspot.se/2014/04/skriva-sa-det-kanns.html) för det!
 
Så.
Jag älskar att leka författarliv!!!


Kommentarer
Fia Filur

Hurra och heja på!

Svar: Heja mig!
Nina

2014-04-19 @ 09:47:21
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0