Debutantbloggen: Nu skiftar det

För för drygt ett år sedan upptäckte jag debutantbloggen (http://debutantbloggen.wordpress.com/)
och under året som gått har jag följt 2013 års donnor, läst varje inlägg.
 
Och jag är tacksam, så mycket de berättat om  vad som kan hända när man väl är utgiven, situationer som man inte alls hade tänkt sig.
 
Som när Marias fölag gick över till endast digitalt, eller när Camilla tänkte att hon skulle få vara Queen of Bokmässan och hennes förlag inte satsade på henne där, eller när Annamaria skrev sin bok två bara för att inse att den inte alls var bra och att det inte alls var den bok som hon ville skriva, eller som när Evas förlag bröt kontraktet på bok två som hon redan druckit bubbel för.
Jag är tacksam.
 
Jag har lärt mig så mycket.
I år har det hänt många gånger att jag eller mina skrivarvänner skickat sms med innehållet "Läst dagens på debutantbloggen än? Spännande!"
 
De nya debutantbloggarna har stora skor att fylla.
Jag var lite nervös... gillar verkligen tänket, plattformen, att de som träder in på bokmarknaden som debutanter får berätta om sina erfarenheter för oss som fortfarande står utanför.
 
Men idag blev de nya officiella.
Och jag är exsalterad!
 
Jag är nyfiken på vad Hanna Höglund (vilse) kommer berätta om sitt nystartade förlag. Vi har blivit ratade av samma förlag på samma respektlösa sätt och jag har följt hennes blogg ett tag.
 
Ser också fram emot vad Åsa Asptjärn ska berätta om hur det är på Bonnier Carlsen. Bonnier Carlsen som tidigare gett ut mycket barn/ungdomsböcker med fantasyinslag har gått ut med att de vill satsa mer på realistiska berättelser framöver och Åsa är en av dem.
 
Och sedan har vi Johannes Pinter, jag blev helt förtrollad när jag läste om hans bok.
 
Så, första intrycket än så länge ser riktigt bra ut.
Ser fram emot att lära känn er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0