Mitt skrivande: Vaakum?

För tre veckor sedan skickade jag in ett manus till förlag.
 
Och precis som vanligt när jag lämnar ifrån mig manus så uppstår ett vaakum, ett ointresse, en trötthet.
 
Och varje gång blir jag lika förvånad.
 
Men hallå!? Jag älskar ju att skriva - varför vill jag inte nu?!
 
Påminner lite om när jag varje månad känner mig tjock, ful och oälskad och sen- jaha, var det dags för mens...? Den här månaden också?
 
Så, jag har haft mina tre veckor av lite...depp.
 
Jag har läst massa, jag har tränat, jag har planerat bröllop, jag har gått skrivarkurs och jag har hållt i skrivarkurs.
Och nu ikväll bara "Ja, just det, jag har varit här förut".
 
Som om hjärnan plötsligt bestämde sig för att komma tillbaka.
Synd att den glömde lämna en lapp när den stack bara.
 
Så... Nu är jag skrivsugen igen. Känner mig pigg. Vill framåt.
 
Detta manus måste vara klart i maj, så nu kör vi!


Kommentarer
Mia Skrifver

Känns bekant det där. Tror att det också är lite ett behov att släppa taget för att sen orka ta tag igen. Alltså att det är okej att inte ha lust för småningom sitter man där igen, när man förstår vad deppandet beror på.

Svar: *nickar*
Nina

2014-03-07 @ 11:51:09
URL: http://skrifva.blogspot.fi
Maja-Stina

Tack för kommentar!

Kul att du också gillar listor. :) Och att du skriver!

Jag skrev ofta mer än de två sidorna, och då skrev jag ibland lite färre sidor de andra dagarna...
Men det var ett bra riktmärke. Jättebra!

Svar: Verkligen. Tycket det mentala av att "bocka av" kan tillföra mycket.
Nina



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0