Mitt skrivande: Härliga lördag...?

I måndags hade jag en väldigt bra dag och var på ett väldigt bra humör.
 
Min läkare tipsade om att jag kunde prova magnesiumtabletter - det kanske kunde lätta på sammandragningarna lite. Möjligen att man kan bli lite lös i magen, men "det brukar ju inte vara något negativt för er gravida".
 
Så på tisdagen tog jag extra magnesium.
Och sedan kraschade min mage totalt.
 
Att ha en mage som inte fungerar optimalt brukar ju i vanliga fall vara rätt retligt.
Lägg då till att jag har sammandragningar (som gör ont i magen) och smärta från cystorna (som då också "råkar" sitta på höger sida av magen) och att bebisen levt loppan och sparkat/buffat i alla generella riktingar så fort sammandragningarna lättat.
 
Well.
Det har varit en jobbig vecka.
 
Men igår vände det.
Och idag vaknade jag utvilad, med en mage i balans och min man bjöd på varma croassanter till frukost (kommer aldrig lära mig hur de stavas).
 
Jag har (trots kaoset) lyckats gå igenom alla mina 80 kapitel och tänkte att på måndag DÅ ska jag dra igång med redigeringen på riktigt. Varit rätt peppad för det.
 
Sedan tittade jag i min kalender och insåg att på måndag är det exakt en månad + 2 dagar till beräknad nedkomst av Baby Janne.
 
Och nu är jag helt handlingsförlamad.
Börja redigera och ev vara tvungen att avbryta mitt i? (bebisen kan ju komma två veckor för tidigt)
Börja redigera och hinna klart? (bebisen kan ju komma två veckor för sent)
Inte redigera nu utan vänta med det till efter bebisnedkomst och flytt (dvs tidigast i slutet av mars) och istället slappa med böcker/film och kanske lite flyttpackning? 
 
GAH!
Lite så känner jag just nu.


Kommentarer
Ostkustbo

Gör det du tycker är bäst. Tänk inte så mycket. Janne kommer när hen kommer.

Svar: Det är sant...
Nina

2015-01-17 @ 16:13:26
Skriviver

Oj. Jobbig vecka. Oj. Jobbigt beslut ;)

Men jag håller i princip med ovanstående talare. Gör det som ger dig mest glädje och kraft. Det behöver inte vara fel att börja, bli avbruten och sedan börja om, ifall det inte är något som du alltid tycker känns svårt när det gäller andra saker. När väl Janne dykt upp kan det ju bli så att det är svårare exempelvis med långa skrivpass (tänker mig att i bästa fall blir det svårare med långa skrivpass - i värsta fall blir det svårt att få någon tid alls, allt beror ju på Janne) och då kan det kanske vara skönt att ha gjort en del av jobbet redan så att du inte måste börja helt från början. Å andra sidan är det väldigt väl investerad energi att vila innan en förlossning och de första veckorna med bebis. Så, ja, det som ger dig mest glädje och kraft, helt enkelt.

/Linda

Svar: Jag "suger på karamellen" nu under helgen.Flyttpackar idag, om vi får undan mycket kartonger idag kanske jag blir redigeringssugen när mannen är på jobbet i veckan. Man vet ju aldrig...

Eller så ligger jag på soffan och läser och äter praliner. ;)
Nina

2015-01-17 @ 23:09:44
URL: http://skriviver.se
Skriviver

Dessutom: om du har en man som ger dig varma croissanter till frukost har du det helt overkligt bra! Är i princip grön av avundsjuka.

Svar: Ska sägas att han inte gjort dem. De är köpta, frysta. Kan rekommendera dem som frukostlyx (smakar bättre än de på burk tycker vi).
Nina

2015-01-17 @ 23:16:12
URL: http://skriviver.se
Mia

Är det viktigt att hinna klart innan bebis? Alltså varför inte börja och så hinna så långt du hinner. För när bebisen finns så kan det vara antingen eller. Vissa bebisar låter en fortsätta jobba på om man vill. Andra bebisar gör det definitivt inte. Men å andra sidan så kan ju texten behöva vila också och då kan man lika bra ligga ner och läsa i stället.

Svar: Jag hade gärna velat skicka in manuset till förlag innan bebisen kommer. Men det är för kort om tid nu. Så, du har rätt, all redigerad tid är ju investerad tid. oavsett.
Nina

2015-01-19 @ 07:09:17
URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Therese

Börja när du känner för det och redigerarlusten är där. Det är ju inte säkert att du känner för det alls och kanske inte heller efter att bebisen kommit :) Jag tänkte att om jag nu ska försöka mig på att skriva nåt så skulle jag göra det när jag gick hemma med lillkillen. Men konstigt nog så fick jag aldrig tid över till det. Hade fullt sjå med amning och The Mentalist *hihi*

Svar: Ha, ha! Ja, den där mamma-bubblan kan ju se ut hur som. Men "lusten" tror jag är ett bra nyckelord. Sänka kraven på mig själv, men faller andan på är det väl bara att sätta sig.
Nina

2015-01-19 @ 15:35:57
URL: http://teatravel-glutenresan.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0