Mitt skrivande: Kvalen, åh, dessa kval!!!

Jag hade tänkt redigera om mitt manus och skicka in till förlag innan jag föder fram lilla Janne.
 
Bara ett problem...
 
Under julen har jag läst igenom manuset och fått kommentarer från en testläsare som jobbar inom förlagsbranschen.
 
Och ja... Det är mer jobb med manuset än jag hade trott.
Mycket detaljer som jag behöver justera/förfina. 
 
I oktober hade jag en testläsare som sa att jag skulle ta bort en konflikt som tog för mycket plats och var onödig. Det köpte jag, rätt av, även om det betydde att skriva om hela slutet.
 
Nu har manuset vilat och blivit läst igen. Och nu behöver jag nog ta bort ytterligare en konflikt. En stor sådan som också tar mycket plats och det tomrummet måste jag i så fall verkligen fylla upp.
 
Och så var det det där med "innan förlossningen".
 
Suck.
 
Mvh/bor-vid-datorn-närmsta-veckorna
Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0