Att göra en höna av en fjäder

Det härliga med att precis skickat in mitt manus till förlag är att alla vägar ligger öppna - allt kan ske.
I mina drömmar så kommer detta bli FABULÖST!
 
Så länge inte refuseringsbreven dimper ner kan jag låtsas att allt går bättre än bra.
 
Igår lade ett av förlagen som jag skickat mitt manus ut en kommentar på sociala medier om att de var en tredjedel in i ett manus de gillade. Direkt tänkte jag: En tredjedel... Då läser de det här och det här. Åh, snart kommer de läsa om det där. Iiii!
 
Sanningen är ju säkert att mitt manus ligger längst ner i en hög och det kommer dröja länge innan de hittar dit ner. Men ändå, man måste få drömma.
 
Men det är just det - nu kan allt fortfarande hända.
 
En förlagsperson kan ringa i eftermiddag och berätta att hen stäckläst manuset och ÄLSKAR'T. Vill ge ut bums.
Och imorgon bitti kommer nästa förlag ringa.
 
Och så blir det budgivning och jag får åka runt mellan olika förlag för att känna in "var vill JAG vara?"
 
Just nu är allt möjligt.
Innan refuseringsbreven börjart dimpa ner.
 
Just nu är jag en riktig stjärna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0