Skrivartips 2: Sätt höga mål

Det är dem som sätter de högsta målen som också kommer att ta sig längst.

För två år sedan ville jag bara ge ut böcker. Efter att jag träffat Mikael (min coach) insåg jag att jag måste ha högre tankar än så för att faktiskt bli publicerad. Ni har säkert hört uttrycket "man måste sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna"? Ja, jag gick från att ge ut en bok till att signera böcker på bokmässan till att vinna Augustpriset.

Idag har det där med Augustpriset funnits i mina tankar i nästan ett år, så nu måste jag nog snart höja även det målet. Och även fast jag inte gett ut något än, så känns Augustpriset inte alls omöjligt längre. Med de höga målen kommer självförtroendet.

Genom att berätta för andra om era höga mål förankrar ni dem också i verkligeheten, så jag berättar gladerligen för mina vänner hur långt jag ska ta mig. Nu senast var det att ge ut en bok innan jag fyller 26. Det är drygt ett år tills dess.

Dags att ta tag i det hela!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0