Glädjen!

Jag har pratat om vikten av vänner i skrivandet tidigare.
 
Idag fick en av mina vänner ett fint mail från förlag.
 
Och jag blev så glad för hennes skull att jag ville dansa på kontoret. 
 
Och det är just det; jag väntar inte bara för min skull jag väntar också för deras skull.
 
Vi är fem personer i min skrivcirkel och just nu har vi (fyra av oss) SJU manus inne på SAMMA förlag. Alltså, det är ju rätt sjukt. Fattar ni hur mycket väntan det är?! Och alla de där sju manusen finns ju inne på ett gäng till förlag.
 
M-y-c-k-e-t väntan. 
 
Men faan va kul det är när det går framåt, för någon av oss!
 
 
 
 
Ps. Och när jag kom hem från jobbet berättade fästmannen att han kommit in på lärarutbildningen han sökt. Bästa fästmannen!
 
PS 2. Två andra från kemiinstitutionen kommer läsa med honom; ett tvillingpar som jag haft som föreläsare på samma kurs när jag pluggade kemi. Jag tror inte de kan leva utan varandra...


Kommentarer
Ostkustbo

Vilka roliga & trevliga besked.

Svar: Verkligen.
Nina

2012-12-13 @ 08:16:53
Jenny

Härligt! Hälsa och gratulera din vän! Jag går också i väntans tider. Har "bara" två förlag kvar att vänta svar ifrån. :S
Både läskigt och kul!

Svar: Spännande!Då får vi hålla tummarna!
Nina

2012-12-15 @ 17:32:44
URL: http://www.jennyjacobsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0