Mitt skrivande: Skriva! pausa! Skriva! Pausa!

Jag befinner mig i en paus på skrivarfronten just nu.
 
Jag skrev klart första utkastet för mitt senaste manus för drygt två veckor sedan och låter nu manuset vila.
 
Och det är bra. För själv har jag just nu fullt upp med flyttpackande.
Kanske är det bra att datorn kraschat och jag råkade avbeställa internet en vecka innan jag faktiskt flyttade.
 
Då blir packandet mer effektivt.
 
Sedan hade jag tänkt låta manuset vila tills bokmässan... men det finns en chans att jag kommer kika på det innan dess.
 
När väl flyttkaoset är över.


Kommentarer
Charlotte C

Jag är imponerad över att du har fått ihop ett råmanus under sommaren - bra jobbat! Har följt dina uppdatering med antalet skrivna ord, hur många har du nu? :)

Svar: Ja, de två sista scenerna blev ju aldrig skrivna... Tror jag hamnade på strax under 40 000 ord. Men sen är jag en sån som skriver och sedan får lägga till och lägga till och lägga till... Hoppas att manuset blir närmare 50 000 ord innan jag skickar in det till förlag.
Nina

2012-09-06 @ 13:52:31
URL: http://skribentskan.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0