Jag tog med mig fästmannen och drog till Småland...

Vi blev upphämtade i Kalmar av min kära syster med familj
 
Och på fiket gällde GG-dieten. Kändes bra!
 
Sedan bar det av till Astrid Lindgrens värld där vi mötte upp resten av familjen; mina föräldrar + ytterligare syster, farmor och mormor.
 
Sedan sprang vi runt på borggårdar.
 
Träffade Pippi.
 
Och öppnade nya dörrar.
 
När det gäller att vara favoritmoster har jag tyvärr ingen chans mot bästa moster Maja...
 
Blev mycket kort taget på rumpor. Men... det är så kul att se hur mycket längre Anders är jämför med de andra... Vi är en mini-familj.
 
Nöjdast var nog Wilda. Jag menar Pippi.
 
Och när dagen var slut tog hon sin lilla gubbe hem aka "pappa Pelles motorcykel". Hon har uppgraderat sig.
 
Vi hade en bra dag.


Kommentarer
Fia Filur

Men din svåger ser lång ut, eller är det din syster som är kort? När blir du moster igen? :)

Svar: Min svåger är lång (i våra mått mätt) och min syster är kort. Men Anders är längst! (8 cm längre än min svåger)
Bebis nummer två är beräknad i oktober. Wilda förstår inte riktigt vad det innebär. Och när jag försökte demonstrera det med att förklara att jag och My var syskon tittade hon stint på mig och sa:
Nej!

Hon är inne i en MIN-mamma-period.
Nina

2013-07-16 @ 07:54:07
URL: http://www.sofiafritzson.com
Fia Filur

Haha :) Roligt med tillökning. Bara någon börjar jobba på kusiner snart också :) (och då menar jag inte din lillasyrra!)

Svar: Ja, ja. Detaljer, detaljer!
Nina

2013-07-16 @ 14:04:47
URL: http://www.sofiafritzson.com
my life

Eller som den Wilda säger. Wilda är en liten tjej, mamma är en stor liten tjej. PAppa är en tokfia!

Svar: Precis!Anders är en knaskatt, det akn du lära henne.
Nina

2013-07-17 @ 21:17:57
URL: http://www.meandmycow.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0