Äventyr såhär tre dagar in på det nya året

Mina dagar ser rätt lika ut numera.
Vaknar och äter frukost framför någon serie. Plockar lite/läser lite/stickar lite. Lagar lunch som jag äter framför någon serie. Plockar lite/läser lite/stickar lite. Lagar middag som jag äter framför någon film. Läggsdags. Ja, min man är hemma också och håller mig sällskap. Ibland tar jag mig en tuplur mitt på dagen. Att gå ner till Ica och handla är festligt.
 
MEN, idag har jag varit ute på äventyr
Äventyr? Är inte det att ta i...?
Allt är relativt.
Relativt till vad då?
Hm...
 
Idag åkte jag till Kulturhuset där jag lunchade med Sofia och pratade skrivande. Jag fick med mig ett eget ex av hennes kortroman Dödskyssen hem. (TACK!)
 
 
Sedan skrev jag ut mitt manus på biblioteket pga min egen skrivare är... ja... det är något som tjuter så fort vi kopplar in den. Vi kan väl säga att skrivaren tagit ledigt just nu. Bibliotekarien såg lite skeptiskt på mig när jag lade upp högen med papper framför honom och bad om att få betala. Japp, tydligen tyckte jag det var värt 466 kronor att få manuset i pappersform.
 
...
 
Ibland blir man (jag) desperat.
 
Jag "råkade" låna med mig några böcker hem också (obs Annan påföljd är inget lån, fick den av Sofia då hon rensat i sin bokhylla. Hon är bra på det sättet, rensar ut och ger bort böcker).
 
 
Och så stannade jag till på Akademibokhandeln för att köpa grejer inför redigeringen av manuset.
 
 
Sedan åkte jag hem och slappade framför någon serie medan min man åt en sen lunch. Och nu ska jag plocka lite/läsa lite/sticka lite innan det är dags för middag.
 
Känner mig högst produktiv!


Kommentarer
Sofia Fritzson

Fina pennor och post-its!

Svar: Färgglatt ska det vara. Annars vill jag inte vara med...
Nina

2015-01-03 @ 23:05:53
URL: http://www.sofiafritzson.com
Skriviver

Det ser så sjukt inspirerande ut! Vad är det med färgade pennor och små mini-post-its som gör att man bara vill skutta av glädje? OCH sätta igång med redigeringen, förstås :)

Tycker det låter som en härlig dag!

Svar: Jag går igång på färg, det liksom kickstartar kreativiteten.
Nina

2015-01-04 @ 23:32:20
URL: http://skriviver.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0