Mitt skrivande: Ehhh...

Hello bloggen,
long time no see.
 
Jag = sämst på att blogga i dagsläget
 
Vill ni ha mer uppdateringar är jag däremot väldigt aktiv på Instagram under @ordetarditt.
 
För två drygt månader sedan skickade jag in ett ungdomsmanus till förlag.
 
Sedan började jag jobba 50 % och tillät mig själv att inte kasta mig in i ett nytt projekt för att landa i den nya vardagen.
Det var skönt.
Det var bra.
Tankarna fick mala.
 
Och i allt malande började jag sedan fortsätta planera mitt vuxenmanus OCH planera ett ungdomsmanus.
 
Vuxenmanuset handlar om fyra barndomsvänner som ses efter att varit ifrån varandra i 15 år. Det är mycket om hatkärleken till små samhällen, rädslan för att bli som sina föräldrar, kärleken, vänskapen, sorgen, kakor, flyktingar, barn och Spice girls.
 
Ungdomsmanuset handlar om att få ett besked som omkullkastar alla dina livsplaner - och hur omvärlden ser på dig. Här har jag redan börjat göra research (något som är lite nytt för mig). Jag har haft en intervju som gick väldigt bra (trots att jag var supernervös innan) och den intervjun gav mig uppslag till både nya scener och karaktärer. Jag hoppas såååå jag får chans att skriva detta manus snart.
 
Men först på tur är vuxenmanuset.
 
Startdatum är just nu 14:e december. Skulle vilja ge mig själv en deadline när det ska vara klart, men vet inte riktigt hur lång...
 
Sist jag skrev nytt var det under NaNo 2013. Då fick jag ihop 50 000 ord på en månad. Vet inte riktigt om den tidslinjen är trolig när jag har en liten hemma... 
 
Hur tänker ni runt deadlines?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0