Semester? Bah!

Det finns ett citat som går något i stil med:
"Skapa ett liv du inte vill ta semester ifrån"
 
Där är jag.
 
Jag jobbar sedan två veckor tillbaka, 50 %. 50 % är jag föräldraledig.
Jag älskar mitt jobb och sätter mig i bilen om mornarna med kroppen fylld av förväntan.
Jag älskar att vara föräldraledig där tiden delas mellan bus, matkrig, babysim, barnvagnspromenader och tupplurar på soffan.
 
I lördags hade vi barnvakt för första gången. I tre timmar fick jag och min man äta mat som vi själva sluppit laga, prata ostört utan avbrott och hålla handen. Vad vi skrattade. Gud vad jag älskar oss!
 
Och jag älskar skrivandet, denna passion som liksom fyller igen alla hålen mellan alla andra bitar i mitt liv, får mig att djupandas och yla mot månen samtidigt. Mitt lim.
 
Ibland säger folk att man inte kan få allt man vill ha.
Är ni säkra?
Är ni?
 
För jag kan nog bevisa er fel.


Kommentarer
Skriviver

Å, det låter så otroligt fantastiskt! GRATTIS till ditt liv!

Svar: Grattis till mig!
Nina

2015-09-15 @ 22:30:04
URL: http://skriviver.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0