Intervju med Svante Weyler

En god vän skickade mig en länk från Uppsala Nya Tidning (http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=5-TYPE=blogg-bi=159,00.html?bin=17455) där de intervjuar Svante Weyler som har många års erfaranhet som förläggare.

I slutet av artikeln ställer reporten frågan :
"Efter en lång karriär som förläggare och förlagschef: vilka råd har du till den som vill bli författare?"

Bra fråga. Svante svarade:

"1. Läs. Ingen kan bli författare som inte har läst. Läs och läs och läs.
2. Sno. Och sno av de bästa. Inte erfarenheten, den måste vara din egen, men språk, stil, teknik.
3. Ha en bra rygg och ett brett arsle.
4. Träna på att vara ensam.
"

Råden är klockrena, men jag tror jag hoppar över det där med brett arsle. Jag satsar på ett annat liknande citat istället:

"Den med mest klister i baken vinner!"

Har du ingen skön stol/fotölj/soffa/säng att sitta i är det dags att du skaffar det nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0