Mitt skrivande: Framtidsplaner

I torsdags träffade jag Elisabet Norin som läst ett av mina manus. Vi satt på ett fik i Jönköping i 2,5 timmar och jag är väldigt nöjd med samtalet. Tack vare hennes kommentarer och detta samtal veta jag nu precis hur jag ska omarbeta min roman och få den perfekt!

Japp, ni hörde rätt. Jag har en himla go känsla i magen. Alldeles varm och det spritter i kroppen!

Jag hade tidigare planer på att jag skulle börja på ett nytt projekt i sommar, men jag har bestämt mig för att skjuta på det hela. Jag har tre manus som ligger och väntar på omarbetning och jag ska koncentrera mig på att skriva klart dem först. Två av dem vet jag att det går att göra något vettigt med. Det tredje ska jag kika på igen, sedan tror jag Elisabet ska få ta hand om det med. Där kommer hon ha mycket mer att anmärka på...

Men som sagt; få en bok antagen innan jag fyller 26.

Nedräkningen har börjat!


Kommentarer
Ostkustbo

Det är bra tycker jag att du arbetar med ett manus i taget. Annars kan det bli lite som hos "Arga snickaren", för er som inte vet, ett program på 5an om en snickare som kommer och räddar byggprojekt som har spårat ur totalt. Tänk om du skulle ha massor av manus liggandes och hela tiden ge dig på nya skrivprojekt. Så går ju att göra för den som skriver för byrålådan, men du vill ju bli publicerad.

Sköt om dig & ta det lugnt!

2010-05-13 @ 20:35:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0