Mitt skrivande: Omstart

För nästan en månad sedan skickade jag in mitt manus till fyra förlag. Jag har två skrivprojekt som ligger och väntar på omarbetning och planer på en ny ungdomsroman som jag tänkt ta tag i. Ändå blir inget gjort.

Det är som att det behövs tid för att landa. Tid för att kunna låta annat ta tid; träning och att umgås med andra. Förra veckan hade jag dessutom inget i skolan, och då jag är som mest ledig bara dör all min inspiration. Jag behöver ha lite press på mig att prestera för att kunna skapa. Allra lättast flyter skivandet då jag har mycket att göra och skrivandet används som belöning. "Okej, men om jag pluggar till klockan sex får jag skriva en timme".

Jag försökte till och med sätta press på mig själv genom att låta en vän läsa de första 10 sidorna av mina andra romaner (som jag hade lyckats omarbeta). Så nu har han läst dem och vill läsa resten. Det borde ha satt press på mig, men jag vet inte riktigt. Jag känner inte pressen just nu.

Jag längtar efter mitt flow. Borde sluta klaga och bara sätta mig! För om jag bara sitter en liten stund kommer behovet att komma tillbaka, jag vet ju det. Jag funkar så.

Snart så. Bara en liten stund...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0