Mitt skrivande: Berusningen

Nu finns det säkert folk där ute som kommer tycka att jag både är knäpp och egoistisk; men jag är är så jäkla bra!!!

Jag fick tillbaka manuset från Elisabet igår. Vi pratad i telefon i söndags och då sa hon att hon endast hade hittat stavfel. Jag trodde inte riktigt på henne... förrän jag fick manuset och såg att hon bara markerat stavfel och fel tempus. Inga frågetecken. Inga stora omarbetningar...

Jag litade inte riktigt på det hela ändå. Så jag läste manuset en gång till (ja, det är ju inte jättelångt, så det gick att göra på två dagar). Och jag har bara en sak att säga. Shit! Jag ÄR bra. Jag blir så förvånad av vissa formuleringar som känns så talande, klockrena.

Jag minns att jag pratade med Mikael (min coach) vid något tillfälle om när jag skulle veta att min text är färdig för att skicka in på förlag. Jag svarade:
- Då jag läser orden och inte tänkder på dem som mina.
Jag är där nu. Berättelsen tillhör inte mig längre, den är sin egen. Fulländad.

Ni kommer att bli så stolta!


Kommentarer
Maggie

GRATTIS! Och massor av kramar och BRA JOBBAT!

2010-09-13 @ 11:31:17
URL: http://lovables.blogg.se/
Roger

Avundsjuk över din arbetsmoral och din entusiasm; men oerhört inspirerad av den samma!



Stort lycka till!

2010-10-13 @ 21:06:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0