Mitt skrivande: det nya projektet

Idag har jag äntligen börjat skriva på mitt nya manus. Skrev både på väg till jobbet och på väg hem. Det blev över 2000 ord. På ett par timmar! Woho!

 

Jag har gått och blivit helt kär i en av mina karaktärer också. Eller ja, han bygger väldigt mycket på en av mina närmsta vänner, så det kanske inte är så konstigt att jag tycker om honom. Men avsnitten jag skrivit om honom gör mig så varm i hjärtat. Fladder, fladder.  Och han påverkar huvudkaraktären precis som han påverkar mig.

 

Jag har bara börjat skriva men kan redan nu säga att detta kommer bli det bästa jag skrivit. Huvudpersonens röst är så tydlig. Jag hittar det rätta läget direkt. Det rätta tonläget. De rätta formuleringarna.

 

Det ger mig kickar och jag vill inte sluta skriva. Underbart att vara igång med något nytt. På riktigt!!!

*High five*



Kommentarer
Anneli

Vad roligt. Grattis och lycka till med fortsättningen!

2011-08-25 @ 00:07:17
URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.com/
Caroline

Underbart! Låter jobbigt med så långa resvägar till jobbet men å andra sidan, vänder man på det som du har gjort och tänker att det är fyra timmars skrivtid per dag så är ditt manus snart i hamn!

2011-08-25 @ 11:07:59
URL: http://www.skrivarstudio.blogspot.com
Nina

Ja, pendlandet är inget större problem.

Däremot har jag märkt att mina handleder inte riktigt uppskattar att jag sitter på bussen och skriver på datorn. Det blir inte riktigt ergonomiskt...

2011-08-29 @ 12:16:24
Annelie

Du är bäst, NINA!!!Men det visste jag redan!

Snart bär det av till göteborg och då måste jag få se dig i verklighet :) Och få en autograf :P

2011-09-03 @ 08:55:40
URL: http://dromavglas.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0