Mitt skrivande: Nu så!

Jag har haft två manus som legat och väntat på omarbetning. Jag har under flera månader försökt omarbeta ett av manusen, men kommer bara ett par sidor varje gång innan jag kör fast på nytt.

Igår tog jag därför, lite på skoj, fram manus nummer två. Gick mycket lättre!

Ibland är man inte mogen att göra vissa saker... Så manus nummer ett får vänta ett tag till.

Jag började fundera lite över hur jag jobbar då jag omarbetar. Jag tycker om att ha manuset i pappersform och gärna en röd penna att kladda med. Ju mer kladd, desto bättre känns det! Och sedan infogar jag ändringarna i datorn.

Hur gör ni?


Kommentarer
cathrin-

Jo, det är faktiskt enklare när man har texten på ett papper än att bara läsa den via datorn. Jag vet inte riktigt varför? Kanske därför jag föredrar färdiga böcker i pappersform. Text på datorn kan liksom flyta ihop framför ögonen på en. Man blir hemmablind på den egna texten. Kan löna sig ett låta det vila innan man omarbetar.

2011-02-18 @ 15:46:37
URL: http://blogg.passagen.se/cathrin-


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0