Mitt skrivande: Något nytt!

Jag har börjat på ett nytt projekt. Har stått stilla alldeles för länge. I vanliga fall behöver jag struktur och planerar mitt skrivande; bygga karaktärer och miljöer.

Nu provar jag något nytt. Jag har varken tid eller ork till att skriva ett "vanligt" manus. Så jag har bestämt mig för att prova på något som går lite mer år prosalyrik. Än så länge är det bara pusselbitar om hittat sin väg till skärmen. Jag vet inte ens hur historien kommer sluta, men det viktiga är at jag skriver igen. Känns annorlunda och nytt för mig. Och rätt spännande! Behöver den extra kicken just nu.



Kommentarer
caroline

Vad spännande! Det är nog inte helt fel att göra en "kovändning" i skrivandet mellan varven så att man inte kör slut på sig själv och lusten att skriva! Lycka till!

2011-01-08 @ 16:36:58
URL: http://skrivarstudio.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0