Mitt skrivande: Tacka gud för utbytesstudenterna!

Igår, runt lunch, började fundera på nästa kapitel jag ska skriva på mitt nya skriv projekt. (Jag var på skolan och skrev ut artiklar). Jag tänkte på kapitlet hela vägen hem och borde ha satt mig direkt när jag kom innanför dörren. Istället åt jag lunch, lästa lite, såg lite på tv, lästa lite till och lite till och lite till, lagade middag, diskade (borde jag ha gjort, men gjorde inte), läste lite till och kvart i åtta tänkte jag att nu, NU är det dags att sätta sig.

Så jag började rota runt efter mitt USB där den senaste versionen var sparad. Hittade inte mitt USB. P a n i k !!!! På samma USB hade jag haft alla de ariklar jag tidigare på dagen skrivit ut i skolan. Jag hade alltså glömt mitt USB i skolan. Det är inte första gången det händer, men det är första gången då senaste versionen av mitt senaste skrivprojekt fanns sparat därpå. Och ja, vad gör man?

Gråter en skvätt? Bryter ihop? Tar livet av sig?

Knappast! Jag stack till pojkvännen och lånade hans passerkort (eftersom mitt gått ut), misslyckades med att ta mig in genom ytterdörren (han hade gett mig fel kod.... så jag lyckades dessutom spärra kortet), men en student var plötsligt på väg ut och jag passade på att smita in. Sedan behövde jag komma in i själva datasalen. För det krävs också passerkort (vid detta tillfälle visste jag inte att koden jag fått inte fungerade, trodde bara alla kortläsare i hela huset bara vägrade att släppa in mig...).

Så där stod jag. Med en dörr mellan mig och mitt USB (om det äns fanns kvar i rummet). Suck.

Jag skulle precis gå då jag fick syn på en utbytesstudent (skulle gissa på indier) som var påväg in i en annan datasal. Jag stoppade honom, förklarade mitt problem, såg ytterst ynglig ut och visst kunde han släppa in mig! Och därinne, i datorn jag använt tidigare på dagen, satt mitt USB-minne.

Tacka gudarna för utbytesstudenterna!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0